חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

הדבר הבא: הבית החכם שעובד בשבילך נגיש מתמיד!

שוק החשמל הישראלי עובר מהפכה בשנים האחרונות בעקבות פיתוח מערכות חשמל חכמות ופורצות דרך, המבוססות על תקן בינלאומי אחיד (KNX) עם קוד פתוח, היוצרות הוזלה משמעותית במחיר. בואו להכיר את המערכות החדשות שסוחפות אחריהן בתים רבים

מאת: בניין ודיור

 טכנולוגיית הבית החכם נמצאת כיום בבתים רבים. אך אלו פיתוחים קיימים? לאלו תקנים חשוב לשים לב בבחירת המערכת ומה בדבר העלויות? נפגשנו לשיחה עם שוקי שאואט, מנכ"ל control4u לקבלת הסבר מקיף.
 שעון חכם לשליטה על הבית וקבלת התראות מכל מקום בעולם 
הבית החכם כפי שלא הכרתם: טכנולוגיות חדשות והוזלת מחירים

"הבית החכם עובר בימים אלה מהפכה, בעקבות המגמה הכלל עולמית לפתוח את שוק החשמל החכם לתחרות", מסביר שוקי שאואט, מנהל מרכז הדרכה הישראלי לחשמל חכם בתקן KNX ומנכ"ל control4u, יצרנית Light Control – מערכת בית חכם בתקן KNX. "פתיחת השוק לתחרות מאפשרת חדירה של הטכנולוגיות החדשניות ביותר לשוק הישראלי במחירים מוזלים מכפי שהכרנו בעבר".
שליטה על כל מערכות הבית על ידי פקודות קוליות  
מהו תקן KNX וכיצד השימוש בו משפיע על העלות לצרכן הסופי?

"עד היום היינו רגילים לקנות מערכת בית חכם מבית מותג כלשהו עם טכנולוגיה ותוכנה מוגבלות, ולאחר מכן היינו כבולים לעד לאותו ספק. המערכות מתקדמות כל הזמן, וכל שדרוג או תיקון כרוכים בהרבה מאוד כסף", מדגיש שאואט. "התלות בספק ממנו רכשנו את המערכת, לא אפשרה לבחור חלפים מתקדמים יותר מבית מותג מתחרה, להחליף טכנולוגיה באופן חופשי, או אפילו להשוות מחירים בין מספר ספקים. הלקוח הפך ל'שבוי' של הספק, ונאלץ לשלם כל מחיר כדי שהמערכת בביתו תמשיך לעבוד, אפילו בטכנולוגיה מיושנת".  ובכן, לא עוד. לדברי שאואט, "המגמה העולמית הבולטת כיום, היא פיתוח של מערכות חשמל חכם פורצות דרך, המבוססות על תקן בינלאומי אחיד – תקן KNX, המבוסס על קוד פתוח וחופשי לכל. את התקן האחיד אימץ השוק העולמי, ובעקבותיו גם מכון התקנים הישראלי (ת"י 14543).
 שליטה על כל מערכות הבית מכל מכשיר נייד על ידי אפליקצייה חכמה 
נשמע מסובך? דווקא לא. יותר מ- 400 חברות עולמיות מובילות (שחלקן משווקות גם בישראל) המייצרות יחד יותר מ- 7,000 מערכות ואביזרי חשמל חכם, כבר הצטרפו לאיגוד KNX העולמי, שמושבו בבריסל. עובדה זו מבטיחה שכל המערכות והמוצרים שהן מייצרות "ידברו באותה שפה" ויעבדו זה עם זה באופן מושלם. כל מה שנותר לצרכן לעשות הוא לבחור מתוך סופרמרקט ענק המכיל יותר מ-7,000 מוצרים, את המוצר החדשני והטוב ביותר, להשוות מחירים ולבחור מה שמתאים עבורו. הצרכן כבר לא תלוי במערכת אחת, או ברצונו הטוב של הספק, ויכול תמיד לשדרג את המערכת שלו בקלות ובזול, בתנאי כמובן, שהיא מותאמת לתקן KNX העולמי.
 
מפסקים חכמים מעוצבים לשליטה על מערכות הבית 
בקרים חכמים ואפליקציות חינמיות, אילו חידושים טכנולוגיים נוספים קיימים במערכות בתקן KNX?

"כיום התשתית הטכנולוגית המתקדמת של הבית החכם לא מחייבת להשתמש במחשב, שעלול לקרוס ולשבש לחלוטין את פעולת הבית החכם ועלותו יקרה מאוד. הטכנולוגיה של KNX מבוססת על מערכת בקרים עצמאית, המתוכנתים כך שבמקרה של תקלה באחד הרכיבים, שאר המערכת תמשיך לעבוד. בנוסף, המערכות בתקן KNX מאפשרות להוריד לסמארטפון כמעט בחינם, כל אפליקציה שתרצה, ובאמצעותה לשלוט על הבית החכם מרחוק ללא תשלום על רישיונות".
ניגון מוסיקה בכל רחבי הבית מתוך המכשירים הניידים  
איך נדע שהמתקין או החברה שבחרנו מוסמכים לעבוד עם מוצרים בתקן KNX?

כל מתקין או ספק שהוסמכו לעבודה בתקן KNX עברו הכשרה במרכז הדרכה מורשה על ידי KNX העולמית, בארץ או בחו"ל, קיבלו תעודה מטעם איגוד KNX ונרשמו באתר העולמי. במרכז ההדרכה של Control4u בבני ברק הכשרנו כבר עשרות אינטגרטורים, חשמלאים ומתכנתים, ועד היום הותקנו בארץ אלפי מערכות חשמל חכם בתקן KNX. הלקוח כבר לא תלוי במותג אחד ואפילו לא במתקין שתכנת עבורו את המערכת, והתגובות בשטח מצוינות".
 
 שליטה על כל מערכות הבית בזמן חופשה ומכל מקום בעולם 
גם אתם רוצים מערכת חכמה לבית המבוססת על קוד בינלאומי ופתוח במחיר הוגן? לחצו כאן >>
שוקי שאואט
מורשהKNX  העולמי מס' 23937
מרכז הדרכה מורשה למערכות חשמל חכם בתקן KNX
הלח"י 31 קומה 3 משרד 311 , בני-ברק,  נייד: 054-6668008, 03-5090406.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

אתר זה משתמש בעוגיות כדי להבטיח שתקבל את החוויה הטובה ביותר באתר שלנו.